با حضور خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، یادواره قربانیان شیمیایی روستای دیره گیلانغرب برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵ 24 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایثار "واحد کرمانشاه" همزمان با فرا رسیدن سالروز بمباران شیمیایی روستای دیره شهرستان گیلانغرب و به همت بنیاد شهید این شهرستان، یادواره قربانیان این حمله دد منشانه در مسجد النبی (ص) این روستا برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگر، سرپرست فرمانداری، مسئولین ادارات و اهالی روستای دیره حضور داشتند، حجت الاسلام موسوی امام 

جمعه موقت گیلانغرب و مدیر حوزه علمیه گیلانغرب در سخنانی از شهدا، جانبازان آزادگان عزیز به عنوان اسوه های شجاعت و مقاومت یاد کرده و افزود: دشمن بعثی هر زمان که از نبرد با این دلاورمردان و رزمندگان اسلام مأیوس و سرخورده می شد، با توسل به انواع حملات ناجوانمردانه علیه اهداف غیرنظامی، سعی در جبران ضعف و ناتوانی خود در میدان معرکه بود و بمباران های شیمیایی نیز یکی از این حملات رذیلانه بود که در شهرهای مرزی ایران صورت می گرفت.

امام جمعه موقت گیلانغرب گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس از هیچ تلاشی در جهت دفاع از آرمان های نظام دریغ نکردند و علیرغم همه جنایت های دشمن بعثی تا پای جان ایستادگی کردند.

همچنین در این مراسم همتی فرماندار گیلانغرب نیز اقتدار نظام را مرهون فداکاری های ایثارگران عزیز دانست.

گفتنی است: در تاریخ 31 تیرماه 67 هواپیماهای بعثی عراق با بمباران شیمیایی روستای نسار و شاه مار دیره شهرستان گیلانغرب ضمن به شهادت رساندن یکی از اهالی این روستا، تعداد 700 نفر از اهالی را مجروح و مصدوم کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار